vrijdag 21 augustus 2015

Soms kom je ineens een kostbaar schatje tegen...

Taking a trip down memory lane...

Zomervakantie....dat betekent ook dat ik samen met mijn dochters hun kamers 'uitmest' en we alle (althans dat probeer ik) speelgoed, knutsels en bewaarsels doorlopen en kijken waar nog mee 'gespeeld' wordt, en wat weg mag. Sommige dingen waar niets meer mee gedaan wordt maar wel leuk/handig voor later zijn gaan in de opslag als we er een plekje voor kunnen vinden.

Toen ik een paar weken geleden samen met mijn jongste dochter met haar kamer onder handen nam, kwamen we wat kleine viltlapjes tegen die ze een paar jaar eerder op een mooie zomerse dag achter in onze tuin had gemaakt. Ik zag haar meteen weer in mijn gedachten voor me. Geconcentreerd was ze bezig om mooie patronen te leggen om die daarna met lekker veel sop en evenzoveel plezier te laten vervilten tot een mooi lapje.
Dat zijn toch mooie kleine schatjes....maar ja wat doe je verder met zo'n klein lapje? Nu lagen ze al een paar jaar in een mand tussen speelgoed waar ze niets meer mee deed te verpieteren en kregen ze dus niet de aandacht meer die ze verdienden.
Dus nam ik in overleg met haar de kleine lapjes mee naar beneden om na te denken over een nieuwe bestemming.

Na een paar weken wist ik wat ik met 1 van de lapjes wou. Ik ging er een portemonnee van maken. Eerst heb ik het lapje in de wasmachine gewassen en in de droger gedaan zodat het extra stevig zou vervilten en beter geschikt zou zijn om er wat mee te maken.

Gister ben ik er verder mee aan de slag gegaan. Hieronder de foto's van het eindresultaat.
Ik heb op sommige stukken een dun randje van het lapje geknipt om het wat rechthoekiger te krijgen. Daarna heb ik het lapje nog wat gedecoreerd dmv prikvilten. Door middel van een wollen draad heb ik vervolgens de roos zichtbaar gemaakt en heb ik er een takje en blaadjes op geprikvilt. Daarna heb ik van lapjes/restjes vilt die ik nog had liggen de binnenkant genaaid.
Als laatste heb ik op de buitenkant een hangertje van een trosje rozen vastgezet. Dat hangertje had ik een paar jaar geleden al eens gemaakt van fimoklei maar ook daar had ik nog geen goede bestemming voor gevonden. Tot gister dus, want toen wist ik het ineens....die komt op de portemonnee!

Creatieve groetjes,
Annette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten