maandag 17 augustus 2015

Creatief in de vakantie


Het is zomervakantie. Heerlijk is dat hè? En het fijne van vakantie is dat je dan vaak lekker de tijd voor je hobby's hebt. Bij ons is er ook lekker geknutseld en gefröbeld.

De kinderen vinden het heerlijk om creatief bezig te zijn in de tuin.
Zo is er o.a. een poetskist met paardenborstels gepimpt met lekker veel bling bling...
 
..... en zijn er een mooie kralen hangers gemaakt om aan het halster te hangen.
Ook ik ben heerlijk ontspannen bezig geweest. Ik had zin om iets nieuws te proberen maar wat? Het duurde even maar toen wist ik wat ik wou gaan maken.

Ik moet jullie even waarschuwen want soms heb ik een kronkeltje in mijn manier van denken en associëren en dit was zo'n dag.
Het ging ongeveer als volgt:
Pfffft...wat is het warm!
Wat doe je tijdens een bloedhete dag?
Met WATER kliederen en lekker afkoelen...
KOEL houden....
.... IJS! ... en natuurlijk niet te vergeten SNEEUW...

.....en dan is de link naar een heerlijk warme wintermuts/hoed uiteraard snel gemaakt.
Logisch toch? Ja ik weet het...maar ik ben vast niet de enige op de wereld die af en toe onverwachte gedachtenkronkeltjes heeft.

Ik ben dan ook vrolijk aan de slag gegaan en heb deze zomervakantie voor het eerst een heerlijk warme muts gemaakt dmv natvilten. Tijdens het proces liep ik tegen wat dingetjes aan, wat logisch is omdat ik nog nooit een muts had gevilt. Gewoon improviseren en stug doorgegaan want ik geef niet zomaar op. Het eindresultaat mag er uiteindelijk best wezen vind ik en ik ben er dan ook super blij mee!
Ik heb een heleboel foto's gemaakt tijdens het hele proces en zal in de volgende post een uitgebreide fotoreportage met beschrijving van de muts plaatsen.
 
Nu ben ik uiteraard ook best nieuwsgierig wat jullie hebben gedaan of waar jullie nog mee bezig zijn (op creatief gebied) deze vakantie. Zouden jullie dat onder deze post met me willen delen? Het zou leuk zijn om zo leuke ideeën en tips uit te kunnen wisselen.

Creatieve groetjes en tot gauw,
Annette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten