vrijdag 28 augustus 2015

10 Hele creatieve oplossingen voor die lelijke elektriciteitskabels in huis.

Wat te doen met in het oog springende elektriciteitskabels in huis?

Als ik 's avonds op de bank hang met mijn I-pad dan zit ik geregeld lekker op internet te surfen op zoek naar leuke creatieve dingen. Van de week kwam ik een foto tegen van een wel heel erg leuke oplossing voor elektriciteitskabels.
En tsja zeg nu eerlijk...we hebben allemaal wel van die die lelijke in het oog springende elektriciteitskabels in huis waarvan we denken... "Hoe werk ik die ondingen in hemelsnaam weg?".
Dus na die ene foto kreeg ik de smaak te pakken en ben ik nog even door gaan zoeken naar meer inventieve oplossingen voor die vervelende kabels. Na grondig zoekwerk heb ik de 10 leukste, handigste, origineelste oplossingen die ik vond voor jullie op een rijtje gezet.

Hier komen ze!
1: Werk de kabels weg achter een decoratief houten (voorzet) wandpaneel. Mooi en decoratief.

2: Maak van dat saaie witte snoer een vrolijk gekleurd snoer door er een hoes omheen te haken van een vrolijk gekleurd bolletje garen/wol.

3: Verander het snoer in een tak door er blaadjes aan te maken en er vogeltjes op te laten zitten.

 4: Maak er een kunstig schilderij van. Zo wordt het snoer een echte eye-catcher.

5: Waarom een kroonluchter kopen als je er zelf 1 kan maken? Verander de snoeren in een vrolijke kroonluchter door gekleurde kabels te gebruiken en die gedrapeerd aan het plafond op te hangen.

6: Maak er een sierlijk lijstwerk op de muur van.

7: Gebruik kabelgoten en integreer die in het meubeldesign.

8: Ben je niet zo handig in haken maar wil je geen witte kabels? Geen probleem gebruik kant en klare kabels met een vrolijk kleurtje....keuze genoeg. Je kunt ze op de verkoopsite van etsy ook vinden.
 
9: Laat het vrolijke kleurtje extra opvallen door deze aan te laten sluiten op het design en accentueer hem nog eens extra door de wijze van bevestigen.

 10: Of......haal de grote verdwijntruck uit en gebruik "onzichtbare" elektriciteitskabel waar je gewoon overheen schilderen kan zodat ie praktisch onzichtbaar wordt op je muur. Deze laatste is een prachtige oplossing, maar je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn als je in de toekomst een schilderij of kastje aan de muur wilt hangen....je zou maar een spijker in die onzichtbare kabel slaan of een schroefje er door heen proberen te draaien.

Natuurlijk kan je ook een combinatie van bovenstaande ideeën toepassen.

Creatieve groetjes en tot de volgende x,
Annette

N.B. Een aantal van bovenstaande ideeën vond ik op deze pagina: http://www.homedit.com/cables-and-cords-wall-art/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten