vrijdag 23 oktober 2015

Viltexperiment

Inspiratie door een filmpje.

Een tijdje terug zag ik op Youtube een filmpje over een leuke techniek voor natvilten.
Door die techniek kan je leuke 3-D effecten in je vilt maken zoals 'scheuren' of 'gaten'.
Die scheuren of gaten zijn dan niet door en door, maar betreffen zoveel lagen als je zelf wilt. Je kan zo echt spelen met kleuren en contrasten.
Daarnaast wou ik ook eens een muts maken met plooien er in.
Ik besloot om het een met het ander te combineren en heb een mal gemaakt voor een muts die ik later zou kunnen vormen mbv plooien.

Aan het eind van het viltproces heb ik het de bovenste viltlaag ingeknipt om de mooie paarse en zachtroze kleuren eronder tevoorschijn te toveren. Tot slot heb ik de ontstane banen nog verder na-gevilt.
Hierboven het resultaat tot dan toe. Het leek nu nog veel op een kabouterpuntmuts.
De muts moest dus nog verder vormgegeven worden.

De volgende stap was het plooien van de muts. Dit was een lastige klus. Met knijpers en klemmetjes heb ik, in etappes, de plooien vormgegeven en deze met de hand vastgenaaid. Het was even puzzelen en nadenken over hoe ik de eindvorm wou hebben, maar ik denk dat het helemaal goed is gekomen.
Tot slot heb ik nog wat extra glamour aangebracht door er wat glazen kraaltjes en steentjes op te naaien.
Ik ben verliefd geworden op deze heerlijk warme en lekker zachte 100% Annette muts..... maar ben ook heel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. Als jullie onder dit artikel een berichtje willen achterlaten zou ik dat erg leuk vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten